Ferma

girl-night-stars-window-favim-com-113232.jpg w=604Sunt in cladirea aceasta veche, cu camere inalte si spatioase. Parchetul scoate un scartait placut atunci cand imi las greutatea pe el. La parterul cladirii situate peste ingusta straduta pietonala, se afla o micuta cafenea, care a scos in strada nu mai mult de cincisprezece masute de lemn.

De la geamul situat la etajul al doilea, chiar deasupra intrarii in cladire, privesc turnul cu ceas al castelului luminat de pe deal, apoi imi indrept privirea catre ei; ma fascuneaza felul in care vorbesc, rad si gesticuleaza. Cu cateva minute in urma, ma miscam printre ei si alti turisti din oras. Este inceputul unei nopti de vara, usor racoroasa dupa ziua neobisnuit de calda pentru orasul in care ma aflu. Observ fiecaare detaliu, cum tipul cu barba isi indrepta intreaga atentie catre amica din fata lui, ignorandu-i abia vizibil pe ceilalti din grup. Chelnerita blonda ii zambeste cu fiecare ocazie barbatului de la a treia masa. Si baiatul acela tocmai i-a facut un semn rapid cu ochiul uneia dintre cele doua fete de la masa din fata mmea.

Imi place sa fiu printre ei, dar nu la fel de mult cum imi place sa ii privesc pe ei si intreag lume de la inaltime. Singura deasupra tuturor. Oricat as incerca, desi trebuie sa marturisesc ca nu mi-am dat silinta, dat fiind ca nici nu mi-am dorit asta de fapt, nu pot fi dintre ei. Nu pot uita ca ei sunt doar micul meu experiment, putin mai mult decat soricei intr-un labirint sau furnici intr-o ferma de sticla. Facuti sa iubeasca, sa dezamageasca, sa fie veseli si sa urasca, uneori toate in acelasi timp, sunt fiinte perfecte prin imperfectiunile lor, mici invatacei cu iluzia libertatii, actori prea prinsi de scena pentru a intelege ca de fapt povestea lor, dramele si gloria, reprezinta un scenariu. Evolutia spirituala a unor entitati mult mai complexe.

Lasă un răspuns

